Σάββατο 26 Ιουλίου 2025

 

Η αιώνια μαθητεία του Τεκτονισμού

Στον Τεκτονισμό, οι λέξεις δεν είναι απλά ήχοι. Είναι πηγές νοήματος, εργαλεία αυτογνωσίας, και μυστικοί κώδικες για όσους έχουν μυηθεί στο εσωτερικό φως. Μα πόσοι από εμάς κατανοούμε πραγματικά τη βαθύτερη σημασία των όρων που χρησιμοποιούμε; Πόσοι έχουμε σταματήσει όχι απλώς να τους προφέρουμε, αλλά να τους ερμηνεύουμε; Όροι όπως Μαθητής, Εταίρος, Διδάσκαλος, Σεβάσμιος, Ανατολή, Στάθμη, Διαβήτης  είναι γεμάτοι συμβολισμό. Δυστυχώς, η συχνή επανάληψη μπορεί να τους στερήσει τη ζωντάνια τους, κάνοντας το τελετουργικό μηχανικό, σιωπώντας τη σημασία, και αφήνοντας την ψυχή μας ανεκπαίδευτη.

Η γλώσσα του Τεκτονισμού δεν είναι εξωτερική. Είναι μια εσωτερική γλώσσα που απευθύνεται απευθείας στο νου και την καρδιά μας. Δεν προορίζεται για να ακουστεί, αλλά για να εσωτερικευθεί. Είναι μια γλώσσα στοχασμού, όχι απλής πληροφορίας. Είναι αποκάλυψη, όχι απλή μετάδοση. Για παράδειγμα, η «Ανατολή» δεν είναι μόνο ο χώρος όπου κάθεται ο Σεβάσμιος. Είναι η πηγή του Φωτός, η αφετηρία κάθε πνευματικής πορείας. Η «Στάθμη» δεν είναι απλώς ένα εργαλείο. Είναι ένα ισχυρό σύμβολο της ισότητας, της δικαιοσύνης και της εσωτερικής ισορροπίας. Το «Γ» στο κέντρο του Ναού δεν παραπέμπει απλώς στον Μεγάλο Γεωμέτρη του Σύμπαντος. Μας υπενθυμίζει ότι στο επίκεντρο κάθε έργου πρέπει να βρίσκονται η Γνώση, η Γεωμετρία, η Γνώμη, το Γνώθι Σαυτόν. Οι όροι που χρησιμοποιούμε στα τελετουργικά έχουν συχνά βαθιές ρίζες –  αρχαιοελληνικές, ερμητικές ακόμα και Ορφικές. Κι όμως, η καθημερινότητα και η ρουτίνα της εργασίας μπορούν να τους απογυμνώσουν από την ουσία τους. Έτσι, η πρόσκληση είναι σαφής: Ας επιστρέψουμε στον Λόγο με πνεύμα αληθινής μαθητείας.

Αυτό το ταξίδι ερμηνείας μπορεί να ξεκινήσει με κάτι απλό: τη μελέτη ενός λεξιλογίου τεκτονικών όρων, τόσο ελληνικών όσο και διεθνών. Ο στόχος δεν είναι απλά να μάθουμε τι σημαίνουν, αλλά να αντιληφθούμε πώς δρουν μέσα μας. Γιατί ο Τεκτονισμός δεν διδάσκει με διακηρύξεις, αλλά με σύμβολα, σιωπή και βαθιά ερμηνεία. Κάθε Τέκτων έχει την ελευθερία να δώσει τη δική του ερμηνεία στα σύμβολα, πάντα μέσα στο πλαίσιο που καθορίζει η διδασκαλία του βαθμού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η άποψη ενός άλλου αδελφού είναι λανθασμένη. Η συχνή φοίτηση στα εργαστήρια συμβάλλει καθοριστικά στην καλύτερη κατανόηση, καθώς η επαφή με τους άλλους αδελφούς και η μελέτη των τυπικών, σε συνδυασμό με την αναζήτηση και άλλων ιστορικών πηγών, διευρύνουν τους ορίζοντες και βαθαίνουν την κατανόηση. Αυτές οι μικρές παρουσιάσεις τεκτονικών όρων, όπου κάθε αδελφός επιλέγει μια ερμηνεία  ερευνά την ιστορία, τη χρήση και το νόημά του, και τον μοιράζεται, μπορούν να κάνουν τον Λόγο να ζωντανέψει και να λειτουργήσει ως μυσταγωγία, όχι ως απλή επανάληψη.

Ας μην ξεχνάμε: Η τεκτονική πρόοδος δεν μετριέται με βαθμούς, αλλά με εσωτερική εργασία αυτοβελτίωσης. Και αυτή υπάρχει εκεί όπου η λέξη ξαναγίνεται σύμβολο. Εκεί όπου ο Τέκτων ξαναγίνεται Μαθητής.
 

Τεκτονικός Παντογνώστης

θα με βρειτε στο http://www.tetraktys.gr και http://www.tektonismos.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

welcome