Αφορμή για να εκφράσω αυτές τις σκέψεις ήταν η ανάγνωση του βιβλίου "Η Μυστηριακή Ιστορία του Κόσμου" του John Black. Μόλις έπεσε το μάτι μου στον θεό Οάννη των Σουμέριων όπως τον περιγράφει ο πρώτος ιστορικός που εμφανίζεται στην ιστορία ….ο Βηρωσσος …η δουλεία των συνειρμών με παρέσυρε στην συνωνυμία του Ιωάννου με δυο ν …(ο άλλος με το ένα ν καμμιά σχεση.) Έτσι όταν ο αδελφός ερωτάται: «Από πού έρχεσαι;» αποκρίνεται: «Από τη Στοά του Αγίου Ιωάννου», δηλώνει την προέλευσή του από την Πηγή της Γνώσης. Οι δύο Ιωάννηδες, ο Βαπτιστής και ο Θεολόγος, λειτουργούν ως ορατές εκφράσεις αυτής της πηγής: ο πρώτος μέσω του ύδατος και της κάθαρσης, ο δεύτερος μέσω του Λόγου και της Αποκαλύψεως. Και οι δύο, όπως ο Οάννης, στέκονται στα όρια μεταξύ του αισθητού και του υπεραισθητού, μεταξύ του χρόνου και της αιωνιότητας.¨Αρα δεν είναι τυχαίο ότι και ο Ιωάννης ο Βαπτιστής αναδύεται στο όριο του ύδατος, στον Ιορδάνη ποταμό, προσφέροντας μύηση δια της κάθαρσης. Ούτε τυχαίο ότι ο Ιωάννης ο Θεολόγος, με το Ευαγγέλιο και την Αποκάλυψή του, χαράσσει με τον Λόγο μια γέφυρα από τον υλικό κόσμο προς τον πνευματικό. Και οι δύο, όπως ο Οάννης, στέκονται ως φύλακες των πυλών. Έτσι, όταν δηλώνουμε ότι ερχόμαστε από τη Στοά του Αγίου Ιωάννου, στην πραγματικότητα ομολογούμε πως ερχόμαστε από την ίδια αρχέγονη Πηγή της Γνώσης, που άλλοτε εμφανίζεται με τη μορφή του Οάννη και άλλοτε με τη μορφή των δύο Ιωάννηδων. Είναι η πηγή της Αρχαίας Σοφίας που κατέρχεται περιοδικά στον κόσμο, προσφέροντας φως σε όσους είναι έτοιμοι να το δεχθούν.Από πού λοιπόν ερχόμαστε; Ίσως, τελικά, από την ίδια αλμυρή θάλασσα της μνήμης, εκεί όπου ο Οάννης ακόμα περιμένει, κρατώντας στο ένα χέρι έναν πάπυρο και στο άλλο μια τρίαινα. Ένας δάσκαλος με λέπια που μας θυμίζει πως η αλήθεια αναδύεται πάντα, αλλά όχι για oλους....
Ο Τεκτονικός Παντογνωστης
θα με βρειτε στα ειδικευμένα βιβλιοπωλεία www.tetraktys.gr (Αθήνα) και www.tektonismos.gr (Θεσσαλονίκη).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου